Skip to content
Compare Models
Svenska
Compare Models
Svenska

Ekonomiassistent

Tillträde omgående

Ekonomiassistent

Som ekonomiassistent arbetar du i huvudsak med att hantera leverantörsreskontra såsom granska, registrera, matcha, kontera och attestera fakturor. Det ingår också fakturering och kvittohantering. Löpande redovisning och kundreskontra såsom kravhanteringar, in-och utbetalningar samt bank- och kontoavstämningar kan bli aktuellt med tiden.

Förutom ovanstående uppgifter förekommer även andra administrativa uppgifter, såsom posthantering, växel, beställningar av kontorsmaterial mm.

Vi är ett gott gäng som hjälper varandra. Vi är fyra personer som arbetar med ekonomi, lön och HR. Om du är intresserad av lön- och personaladministration kan även det bli aktuellt i dina arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har

  • ekonomiutbildning, (gymnasienivå) eller motsvarande erfarenhet av liknande arbete,
  • datorvana och kan grunderna i de vanligaste programmen inom Office-paketet. Vi använder oss av affärssystemet 'Monitor'.
  • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat med leverantörsreskontra tidigare och har du dessutom erfarenhet av löpande redovisning och bokföring är det ett extra plus.

Dina personliga egenskaper är viktiga! Du är positiv, noggrann, flexibel, och serviceinriktad. Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och prioriterar rätt saker. Du trivs att arbeta brett med många arbetsuppgifter. Du ska kunna arbeta självständigt men samtidigt samarbeta och vara en del av ett team.

 

Vi erbjuder dig

  • en utvecklande och spännande arbetsplats med högt tempo där vi alla arbetar mot gemensamma mål,
  • en betydande roll som ekonomiassistent med allehanda administrativa uppgifter,
  • årliga kick-offer, sommar- och julfest och däremellan Teambuildingaktiviteter,
  • möjligheten att representera ett företag som har stabil soliditet, stor investeringsvilja och stora ambitioner! 

Tjänsten är en heltidstjänst och inleds med en visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde omgående eller så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Sophie Pantsar, 0472-360 92. Då urval sker löpande vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-08-05. Skicka din ansökan till personal@wica.se, och märk ansökan med ekonomi.

 

Drönarfoto WICA-1